Recensie: SMILF – A Box of Dunkies and Two Squirts of Maple Syrup (Pilot)

I like this SMILF

SMILF: Single Mother I Like to Fuck. Das een binnenkomer, zeg. En het moet gezegd worden: Frankie Shaw is een leuke dame. Deze serie is gebaseerd op haar gelijknamige korte film uit 2015 en losjes op haar eigen leven. Het gaat over een alleenstaande moeder die een succesvolle invulling probeert te geven aan het moederschap, haar carrière en de relaties in haar leven. Haar liefdesleven is ook niet waar ze het wilt hebben. Ze staat al een paar jaar droog en leuke mannen ontmoeten is niet makkelijk voor deze single mom. Dat is jammer, want haar kleintje is cute! Het is dat ik al bezet ben, anders zou ik best wel met je willen daten, Bridgette.

Sex, een carrière en het moederschap

Ik heb altijd veel respect voor alleenstaande moeders. Mijn moeder heeft het ook altijd alleen moeten rooien en dat is niet altijd makkelijk. Nu ik zelf een klein gozertje thuis heb rondrennen, weet ik hoe moeilijk het is om alles zelf te moeten doen. Het is gewoon veel makkelijker met zijn tweeën. Ze probeert haar eigen leven te leiden, maar moet natuurlijk altijd ook aan haar zoon denken. De kleine is prio nummer 1 en dat staat haar liefdesleven duidelijk in de weg. Na een potje basketbal vertrekt een geïnteresseerde man na het zien van haar zoon sneller dan Max Verstappen start op een circuit. Ik geef eerlijk toe dat toen ik zelf single was, ik ook minder geïnteresseerd was zodra ik hoorde dat iemand een kind had. Wel in een vlugge romance, maar niet in een langdurige relatie. Misschien was dat oppervlakkig, maar eerlijkheid duurt het langst.

Ik houd altijd wel van series waar het leven van mensen centraal staat. SMILF kan ik daarom waarderen. De scène waarin Bridgette de nieuwe vriendin van haar ex ontmoet en erachter komt dat zij, zonder haar goedkeuren, al tijd heeft gespendeerd met haar zoon: dat is zeker niet handig. De situaties die de serie schetst zijn bekend (zoals de moeilijke relatie met haar moeder, gespeeld door Rosie O’Donnell), maar wel interessant. Ik begrijp iemand als Bridgette en ik begrijp ook wat Frankie Shaw met deze serie probeert te doen. Oké, sex hebben naast je kind is iets wat ik niet kan goedkeuren. Hier zijn geen excuses voor en dat hoeven we ook niet goed te praten. De eerste aflevering toont dat de lead niet altijd de beste beslissingen maakt en dat hoogstwaarschijnlijk in het vervolg ook niet zal doen. Prima, zolang het maar niet té bont wordt.

Het is SMILFIE time

SMILF banner

Saluut aan alle smilfjes: Frankie steunt jullie door dik en dun. Dit is een serie die ik door Frankie Shaw en de bijdrage van Connie Britton en Rosie O’Donnell zeker blijf kijken. Dit valt helemaal in mijn straatje. Mevrouw Shaw is ook een tijd een alleenstaande moeder geweest, dus ik hoop dat zij haar ervaringen interessant naar het scherm kan vertalen. Gelukkig valt er zeker ook te lachen om de niet altijd handige hoofdrolspeelster. Ik heb wel vertrouwen in SMILF. Check dus zeker de trailer!

Heb je de eerste aflevering al gezien? Dan heb ik spoilers en overige opmerkingen in de aanbieding op de volgende pagina!