Channel Zero: Candle Cove [DVD recensie]

Zet het kanaal op Channel Zero

Van de lieve mensen van Triple P Entertainment (heel erg bedankt!) kreeg ik de DVD van Channel Zero: Candle Cove binnen.

Synopsis

De broer van kinderpsycholoog Mike Painter verdween eind jaren tachtig na het zien van een griezelige poppenshow op televisie. Wanneer Mike terugkeert naar zijn geboortedorp, gebeuren er opnieuw mysterieuze en gewelddadige dingen met een groep kinderen.

Don’t change the Channel

Channel Zero is een anthologieserie van de zender Syfy. Ik schreef al eens over de pilot. Aangezien ik geen recensie had geschreven over het volledige eerste seizoen, was deze DVD een goede mogelijkheid om dit recht te zetten. Dit eerste seizoen (er zijn hierna nog twee seizoenen verschenen en de vierde is in de maak) is namelijk zeker de moeite waard. Vanaf de pilot hield deze serie mijn aandacht vast. Dit seizoen weet een aardige sfeer te creëren en zal zeker de horrorliefhebber bekoren. Ik zeg er eerlijk bij dat ik niet geheel heb kunnen wennen aan de hoofdrolspeler (zoals benoemd in mijn recensie van de pilot). Een sterkere acteur had niet misstaan.

Gelukkig is het seizoen mysterieus genoeg om te blijven boeien. De horror is onderhuids en niet zo in your face als bijvoorbeeld het geval is in American Horror Story. Er wordt slim ingespeeld op bepaalde angsten die kinderen en tieners hebben. Dat alleen maakte het voor mij al de moeite waard. Het feit dat de serie zes afleveringen telt, is heerlijk voor wie zich een bingekijker noemt. Een vrijdag- en zaterdagavondje opofferen en je bent er zo doorheen. Probeer ook zeker het tweede en derde seizoen, want die mogen ook gezien worden.

Cast

Paul Schneider, Fiona Shaw, Luisa D’Oliveira, Natalie Brown, Shawn Benson, Marina Stephenson Kerr, Abigail Pniowsky en Luca Villacis.

Extra’s