Recensie: Love You More – Pilot (Amazon Pilotseason)

Hun houden van je, maar ik Love You More

“In Love You More schittert de New Yorkse cabaretsensatie Bridget Everett (Patti Cake$) als Karen Best, met Bobcat Goldthwait (God Bless America) als regisseur en Michael Patrick King (Sex and the City, The Comeback, 2 Broke Girls) als showrunner. Karen heeft een grote persoonlijkheid, een groot hart en een grote voorliefde voor Chardonnay, een combinatie die soms leidt tot nog grotere fouten met mannen. Ze blinkt uit in haar baan als liefdevolle begeleider in een woongroep voor jonge mensen met Downsyndroom. Dat Karen ook over een dijk van een stem beschikt, blijkt en passant uit de briljante vertolking van fantasy rock songs. Love You More komt van MPK Productions in samenwerking met Warner Bros. Television en Amazon Studios.”

Hier zit wat in

Love You More presenteert een hele aardige pilot. Bridget Everett is inderdaad een big personality. Ze is aanwezig op het scherm, niet bang om uit de kleren te gaan en haarzelf bloot te geven. Dat is tof, want Everett is toch een stevigere dame. Ho ho, daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat stevigere dames niet uit de kleren mogen gaan op televisie! We weten echter dat Hollywood enorm zelfbewust is en zich veelvuldig schuldig maakt aan body shaming. Het is gewoon een gedurfde rol. Karen maakt namelijk niet de beste beslissingen als het om mannen gaat. We kunnen gerust zeggen dat ze te makkelijk de sexy doet. Dat levert zekert een paar ‘opmerkelijke’ scènes op. Ik keek er wel met een glimlach naar.

Deze pilot komt pas echt tot leven wanneer we Karen aan het werk zien als begeleider in een woongroep. De acteurs met Down zijn tof en het is toch iets wat je niet vaak in de spotlights ziet in gescripte televisie. Het is een interessant thema om een platform te geven. De omgang met de jongeren springt eruit en is zeker boeiend. Daar wil ik zeker meer van zien. Let ook op de relatie met haar huisgenoot, een oudere dame die wellicht in een andere tijdperk is blijven hangen. Love You More is in feite weer een serie over een personage wiens privé-leven een puinhoop is, maar die in haar carrière beter uit de verf komt. Daar moet je van houden, omdat het, zoals gezegd, vaak personages zijn die niet de beste beslissingen nemen. Waarvan je kunt zeggen: ‘je zou toch beter moeten weten?’.

Moet Amazon Love You More tot serie bestellen?

Het zou kunnen. Amazon heeft echter al genoeg van dit soort ‘kleinschalige’ series. Denk aan TransparentMozart in the JungleI Love Dick en Patriot. Daar zou Love You More niet bij misstaan. De streamingsdienst maakte onlangs echter bekend dat ze zich meer willen richten op grootschalige producties. Dat is deze pilot dus zeker niet en het klantenbestand zal niet fors omhoog gaan door Love You More. Het is echter wel het type serie die het op het prijzencircuit goed kan doen. Elke zender/streamingdienst hecht namelijk ook waarde aan prestige en erkenning. Deze pilot is leuk, interessant en de eventuele serie zou een kleine, loyale fanbase kunnen verzamelen. Zeker ook door de muzikale bijdragen van Bridget Everett. Ik zou Love You More wel in overweging nemen als Amazon zijnde.

Love You More gaat op 10 november (2017) in première op Amazon Prime Video.

Heb je Love You Morgezien? Dan heb ik spoilers en overige opmerkingen in de aanbieding op de volgende pagina!