No One Lives (2012) [Recensie]

No One Lives: alstublieft, kill everybody!

Met een naam als No Ones Lives weet je eigenlijk al wat je kunt verwachten van deze film. Je zou als kijker toch teleurgesteld moeten zijn als deze titel niet wordt nageleefd. Dan had je het net zo goed ‘No One Lives Except Two’ kunnen noemen. Hoe dan ook, deze film moet een thriller voorstellen. Voorstellen, want thrilling wordt het nergens.

In No Ones Lives is een jong stel op doorreis wanneer zij worden lastig gevallen door een hinderlijke bende. Stoere taal wordt geopperd. Stoere blikken gaan over en weer en ons jong koppel wordt niet veel later gegijzeld door het alfamannetje van de bende. Net wanneer je rust wilt, krijg je dit! Ons jong stel is in een levende hel beland. Dit zijn nou juist de mensen die niemand ooit wilt tegenkomen. Of, is het juist andersom en is deze beslissing er één waar zij enorm spijt van zullen krijgen…

Wanneer is deze film afgelopen?

Dit is een film waar ik eigenlijk geen recensie over hoef te schrijven. Er valt namelijk niks spannends over deze film te zeggen. No One Lives is een film die je niet hoeft te zien. Sterker nog, ik raad het je af om deze film te zien. Het is simpelweg verspilling van je tijd. Je zou de was kunnen doen. Je zou kunnen stofzuigen. Je zou de vaatwasser kunnen uitruimen. Kortom: je hebt betere en productievere opties dan No One Lives.

Er gebeurt heel veel. Personages komen op een gruwelijke manier om het leven. De poppetjes op het scherm staan echt doodsangsten uit. Wat een ongeluk hebben deze mensen! Ach ja, who cares? I don’t. Het is onmogelijk om je druk te maken om No One Lives. Daarvoor is het acteerwerk ronduit slecht (ik ga niet eens een acteur noemen), de killer alles behalve boeiend en het verhaal te standaard. De film ziet er ook niet uit. Nergens weet de film de sfeer te creëren dat het denkt dat het neerzet. Iedereen die sneuvelt heeft het meer dan verdiend. Je zou bijna shotjes tequila nemen bij elk slachtoffer. No One Lives: nah, Meneer wel en ik wil deze ervaring zo snel mogelijk achter mij laten.