Girls Trip (2017) [DVD Recensie]

Op een Girls Trip

Van de lieve mensen van Triple P Entertainment (heel erg bedankt!) kreeg ik de DVD van Girls Trip binnen.

Synopsis

Vier goede jeugdvriendinnen (Regina Hall, Tiffany Haddish, Jada Pinkett Smith en Queen Latifah) zijn al jaren niet samen op pad geweest, hoog tijd dus voor een Girls Trip! Tijdens hun reisje naar New Orleans wordt er flink gedanst, gedronken, gelachen, geflirt en gaan ze helemaal los.

You go, girls!

Sommige films passen precies in mijn straatje. Girls Trip wordt bevolkt door acteurs die ik kon waarderen in andere projecten, waardoor ik wel vertrouwen had in deze film. Ik moet zeggen dat dat vertrouwen niet beschaamd is. Het is een leuke film geworden en er valt genoeg te lachen. Tiffany Haddish heeft zichzelf op de kaart gezet met haar rol. Terecht, want zij steelt de meeste scènes. Haddish is hier heerlijk op dreef, hoewel ik best begrijp dat haar spel sommigen op de zenuwen kan werken. Ze is luidruchtig, druk en neemt geen blad voor de mond. Het type persoon waar je dol op bent óf wel kan schieten.

Je zou dit wel kunnen omschrijven als een The Hangover met vrouwen. Kon je dus van laatstgenoemde film genieten, dan kun je Girls Trip zeker eens kans geven. De vier hoofdrolspeelsters zijn op elkaar ingespeeld en zorgen, zoals gezegd, voor genoeg leuke momenten. Wat zich op het scherm afspeelt volgt een bekende formule en de ontwikkelingen zijn wel volgens een bepaald verwachtingspatroon. Dat mag echter de pret niet drukken. Het is essentie een feelgood-film waar vriendschap centraal staat. Waar er getoond wordt dat echte vriendschap niet sneuvelt door onderlinge strubbelingen en een ieders privé-leven. Dit is gewoon een hele aangename film die gezien mag worden. Let trouwens ook op de leuke bijrol van Kate Walsh, als de manager van Ryan (Regina Hall).

Cast

Regina Hall, Tiffany Haddish, Jada Pinkett Smith, Queen Latifah, Larenz Tate, Mike Colter, Kate Walsh en Kofi Siribu.

Extra’s