Enter Nowhere (2011) [Recensie]

Huh, ik kan Enter Nowhere

Drie vreemdelingen vinden zich om onverklaarbare redenen terug in een hut in niemandsland. Nee, het was geen feestje en ze hebben geen drugs gebruikt! Tom, Sam en Jody kwamen één voor één aan. Alledrie weten ze niet waar ze zijn of waarom ze daar zijn. Daar komt echter snel verandering in. Wanneer de situatie steeds vreemder wordt, pogen zij in Enter Nowhere het mysterie op te lossen en hun welzijn te waarborgen.

Dit is oké tijdsverdrijf

Enter Nowhere zou zo een dubbele aflevering van The X-Files kunnen zijn. Ik had niet verbaasd opgekeken als Mulder en Sculley opeens om de hoek kwamen lopen. Of als het deuntje van de serie er opeens werd ingegooid en The Cigarette Smoking Man in de hoek naar bachata luisterde.

Er hangt namelijk een zweem van mysterie rond de film en dat geeft het wel een bepaalde charme. Waarom juist deze drie personen zich op dezelfde plek bevinden, is iets wat je als kijker zelf moet ervaren anders geef ik teveel prijs over het plot van de film. Dat moeten we natuurlijk niet hebben! Het acteerwerk is degelijk; we worden niet onder de tafel geacteerd, maar het is goed genoeg om te boeien. In feite is het een geslaagde B-film, die vooral door de plotwendingen interessant is.

Wanneer het einde nadert worden alle knopen aan elkaar geknoopt en valt alles goed op zijn plek. Wel had de film soms wat meer pit kunnen gebruiken en wat meer enerverende scènes. Nu kabbelt het op sommige momenten een beetje voort. Dat betekent echter niet dat er niet te genieten valt. Als kijker blijf je gissen naar wat er aan de hand is. Dat maakt het zeker de moeite waard. Wat dat betreft is dit wel een van de originelere films uit het genre. Dit is waarschijnlijk niet de film die je als eerste noemt als tip, maar Enter Nowhere is een aardige film.